Zelf proberen is €120 reparatie uitsparen!

Ik schrok me rot! Afgelopen vrijdag was mijn zusje aan het helpen in mijn nieuwe HQ en na 2 minuten had ze nog steeds geen heet water voor de afwas… Net een nieuw appartement gekocht met een ketel van 6 jaar oud: Ik zat nog niet te wachten op een kapotte ketel!Het was het einde van de dag, dus ik heb de ketel uitgezet en de gaskraan dichtgedraaid: Dat komt morgen wel.

Koud
En gister ochtend, zoals verwacht, was het koud in huis. Ook na een nachtje uitstaan gaf de CV nog steeds een error. Het raadplegen van de handleiding en mijn grote vriend google gaf antwoord: Bel een monteur. De meest recente onderhoudssticker was van afgelopen oktober, dus bij dat nummer meteen het antwoordapparaat ingesproken. Stom dat er zelfs na onderhoud nog zulke dingen kunnen gebeuren.

Hulp
De monteur die mij terugbelde zag in zijn systeem dat deze error al vaker was voorgekomen in deze ketel. Vocht in een slangetje waardoor luchtdruk niet kon worden opgebouwd en een druksensor niet goed werkte. Dit was twee jaar eerder al voorgekomen en zou ik relatief eenvoudig zelf moeten kunnen fixen. Mocht de druksensor echt defect zijn zou het vervangen van het onderdeel €120 euro kosten.

Aan de slag
Omdat ik natuurlijk heel erg eigenwijs ben en ik inderdaad zelf dit wil proberen, heb ik het stappenplan van de monteur uitgevoerd. En warempel, error weg en weer warm water in de kraan en in de verwarmingsplaten. HET geluksmomentje van de dag!

Zelf doen is geld besparen
En zo zie ik alweer dat iets zelf proberen, veel geld uit kan sparen. Ik heb al een deel van mijn muur zelf gestuct, nu mijn CV zelf kunnen fixen en wordt op deze manier steeds handiger en bijdehanter in zulke dingen.

Ik weet wie ik de volgende keer bel!
Het klinkt heel cliché, maar de volgende keer bel ik natuurlijk weer dit bedrijf. Niet zozeer omdat ik gratis telefonisch consult krijg, maar omdat ze je echt proberen te helpen. Hij dacht mee, wilde het probleem samen met mij zo snel mogelijk oplossen en had voldoende kennis om het aan mij uit te leggen. Deze keer verdiend hij dus niet meer dan een pluim die ik hem wens, maar de volgende keer mag hij wel weer het onderhoud bij me doen!

Deel deze blog via:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.