You had one job…

Ik heb een klacht ingediend. Als groot fan van Ikea, ben en blijf ik nog altijd kritisch. Het moet wel goed zijn. En helaas, ik heb nu een product gekocht, waar ik echt niet tevreden over ben. Het is al langer dan 30 dagen geleden dat ik hem heb aangeschaft, dus terugbrengen zit er waarschijnlijk niet meer in, maar toch vind ik het zonde van mijn €10… 
Je hebt maar één taak en zelfs dat lukt je niet
Ik heb bij de Ikea namelijk mijn wekker gekocht… En stiekem vind ik het gewoon een rotding. Ik vond het eerder al vervelend, maar vanaf heden heb ik officieel besloten dat ik een ander wil. Hij krijgt me namelijk niet wakker…
Allereerst is het volume van de wekker relatief zacht. Dat kan erg prettig werken als je rustig wakker wilt worden, dus dat vind ik op zich niet eens het ergste. De fout zit hem vooral in de manier van uitschakelen…

Deze wekker kan je op drie manieren laten stoppen met piepen:
1. Op snooze drukken. Hij stopt dan 5 minuten met piepen en gaat daarna weer vrolijk verder. Een rare tijdsperiode (de standaard is 9 minuten geloof ik), maar dat zij ze vergeven.
2. Ergens aan de achterkant van de wekker zit een knopje om de wekker echt uit te schakelen. Prima optie als je wakker bent en net te moeilijk te vinden als je nog slaapt. Totaal tevreden mee dus.
3. De laatste optie is nieuw voor mij. Als je de wekker namelijk een volle minuut vrolijk laat piepen, stopt hij er vanzelf weer mee. En daarna piept hij helemaal niet meer, totdat je hem opnieuw aanzet. Juist in combinatie met het lage volume waardoor je rustig wakker kan worden, is die minuut heel erg kort en word ik niet wakker genoeg binnen die minuut en val ik weer heerlijk in slaap.
Kortom: mijn wekker wekt mij niet…

Niets is compleet nutteloos… Het kan altijd nog dienen als slecht voorbeeld!
Mijn wekker zie ik dus echt als miskoop. Zonde van die €10… Gelukkig kan ik er een wijze les uit trekken: een wekker (of ander product) moet het gewoon direct naar wens doen, anders meteen terugbrengen. Nu heb ik er toch wel spijt van dat ik dat niet gedaan heb…

Hebben jullie wel eens spijt dat je een product niet terug hebt gebracht?

Deel deze blog via:

2 Comments

  1. ik gebruik tot volle tevredenheid mijn mobiele telefoon. Ik herinner me de tijd dat ik moeilijk wakker kon komen. Ik nam een abonnement op de wekcentrale. Die had je toen nog.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.