De bonnetjes controleren

Verhuizen. Een tijd van stress, hard werken, overzicht proberen te bewaren, heel veel (moeten) regelen en heel veel geld uitgeven. Ik ben ondertussen verhuisd, dus kan het ergste nu wel weer achter me laten. Het ‘normale’ werkende leven is weer opgepakt en alle klusjes die gedaan moeten worden zullen moeten wachten tot de avonduren en weekenden. Tenminste… Bijna alle klusjesEr moet namelijk nog heel veel geregeld worden. En daarin zijn de prioriteiten toch wel gelegd bij zaken die recent zijn gebeurd of die een deadline hebben. En daarbij gaat het vooral om de 30-dagen retourtermijn! Kortom: Bonnetjes en bestellingen controleren. En er gaat nog wel eens wat mis!

Wasmachine
Zo had ik bij een grote internet gigant mijn bestelling geplaatst voor mijn wasmachine en droogrek. Omdat het droogrek kapot was heb ik deze geretourneerd. Het duurde echt onwijs lang voordat ik bevestiging kreeg dat ze hem terug hadden ontvangen. Echter bleek dit te komen omdat postNL moeite had met de volgende dag bezorgen (ik heb hem donderdag verstuurd en ik kreeg maandag pas een bevestiging dat hij bezorgd was…
Maargoed, ik kreeg mijn geld terug. €42,95. Maar, de aanschafprijs was €47,95. Na contact gehad te hebben, bleek dat ik een kortingsbon had gebruikt, en deze betalen ze als eerste niet terug. Ik kan m’n kortingsbon geloof ik wel nog een keer gebruiken (hoewel die dus alweer verlopen is), maar heb verder dikke pech. Beetje sneu, want ik had ook een wasmachine gekocht in dezelfde order. Daar kon die €5 dus niet even vanaf.

Nieuwe theedoeken
Bij een ander oerhollands warenhuis was een leuke actie voor keukentextiel. 3+1 gratis. Omdat ik wel meer dan één theedoek en handdoek wilde, zit je al snel aan vier items. Sterker nog, ik had er twaalf! Maar wat bleek: ik kreeg er slechts 2 gratis. Toch maar weer even een mailtje over sturen.

Mijn oude internet verbinding
En als laatste waar het mis is gegaan, is mijn oude internet provider. Ik had internet opgezegd per 28-2. Ik moest dan de sleutel inleveren, dus waarom zou ik nog langer internet willen. Dit was geen enkel probleem en zou opgelost worden. Echter, bij de meeste recente afschrijving werd er een volledige maand afgeschreven. Omdat ik dit toch even wilde controleren, heb ik mijn factuur opgezocht en wat bleek: een factuur voor 14-2 t/m 14-3. Opzeggen per de 28e was geen probleem, maar dan wil ik natuurlijk niet betalen voor twee weken zonder iets teruggeleverd te krijgen.
Ook hier ben ik weer achteraan gegaan. Het bleek dat mijn verzoek wel goed was geadministreerd, maar dat er in het systeem iets fout is gegaan. De verbinding zou namelijk pas per 6-3 opgeheven worden. Gelukkig ging de beste man het voor mij oplossen en zou ik het teveel betaalde bedrag teruggestort krijgen.

Foutjes
Op het eerste bedrijf na geloof ik best dat het foutjes waren. Systemen die niet helemaal lekker zijn afgesteld of simpelweg een menselijke fout. Verder werd er in oplossingen gedacht en ben ik op zich keurig geholpen. Maar toch vind ik het jammer dat het nodig is. Uiteindelijk gaat het om luttele euro’s, maar ik zal niet de enige zijn. Het is net als met het uitchecken van de trein. Dat heeft vorig jaar 4 miljoen ‘opgeleverd’. Hoeveel zullen alle bedrijven wel niet overhouden aan al die vergeten  euro’s? En natuurlijk, daarvoor heb je een klantenservice om het voor je op te lossen en die kost ook geld, dus zal er niet heel veel winst mee worden gemaakt. Maar als het bedrijf nou zorgt dat de systemen goed werken, heb je die klantenservice niet eens nodig… Dat zou het bedrijf besparen op klantenservice, ze zullen er een betere naam aan overhouden (want negatieve dingen worden beter onthouden), het bespaart mij op ergernis en vooral op tijd. Ik heb er al niet zo heel veel van en dan wil ik het al helemaal niet hieraan besteden.

Nu is het natuurlijk ondoenlijk om alle bonnetjes handmatig door een bedrijf te laten controleren. Maar ze kunnen wel analyses uitvoeren op de klachten die binnen komen. Dus ik roep vooral ook naar jullie op: controleer de bonnetjes! Bedrijven kunnen ervan leren en met een beetje geluk levert het je nog geld op ook 😉

Deel deze blog via:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.