Hoe millennials cryptocurrency gebruiken om te stoppen met een kantoorbaan (gastblog)

Ooit wilden de jongvolwassenen een vaste baan, een auto en een huis kopen. De traditionele manier van leven ziet er tegenwoordig echter heel anders uit. Vandaag de dag hebben de jongvolwassenen niet persé een vaste baan, hebben ze Uber op hun telefoon en hoogstwaarschijnlijk een huurhuis.

Het is daarom misschien ook niet zo verrassend dat juist een grote groep millennials hun kantoorbanen verlaten om al hun tijd te kunnen investeren in het handelen van cryptocurrencies.

Vooral jongvolwassenen die werken bij grote banken verlaten massaal hun vaste baan om bij crypto exchanges te werken of zelf cryptocurrencies te traden. Maar waarom? De belangrijkste reden hiervoor is dat ze hier erg veel geld mee kunnen verdienen. Als je veel talent hebt en wat geluk aan je zijde, dan is het is mogelijk om meer geld te verdienen met het handelen van cryptocurrencies dan met een fulltime kantoorbaan.

Een voorbeeld van zo’n succes is John Ahmad. Ahmad was een medewerker van een grote investeringsmaatschappij genaamd Blackrock Inc in Londen. Hij handelde in zijn vrije tijd in cryptocurrencie. Maar al gauw wist hij dat hij zich hier volledig op wou gaan storten. Ahmad heeft nu zijn baan opgezegd en heeft nu alle tijd om crypto te traden.

Ahmad is begonnen met ongeveer 10.000 euro. Dit investeerde hij in Ethereum. De Ethereum koers lag toen nog op zo’n 10 dollar. Nog geen jaar later is zijn investering 50 keer meer waard. Op dit moment is Ahmad miljonair en trade nog steeds in cryptocurrencies.

Beleggen in Cryptocurrency is geen garantie op succes

Het verhaal van Ahmad is een succesverhaal. Het loopt lang niet bij elke millennial goed af. Millennials maken vaak impulsieve beslissingen als het gaat om investeringen. Had je crypto gekocht in de begintijd van de crypto’s dan was je nu erg rijk geworden. Wil je nu beginnen met traden dan wordt het een stuk lastiger. Het bijhouden van crypto nieuws is een must. Toch levert je dit lang niet altijd winst op.

Veel ouders van millennials zijn dan ook bang dat ze hun tijd en toekomst vergooien met het handelen in cryptocurrencies. Het handelen en bijhouden van alles omtrent cryptocurrencies is nou eenmaal heel veel werk. De oudere generatie ziet deze digitale valuta vaak als een oncontroleerbare en gevaarlijke investering.

Millennials investeren in technologie

Volgens het Amerikaanse bedrijf TD Ameritrade investeren millennials graag in de technologie.

Net als Ahmad geven millennials de voorkeur in zogenoemde coole investeringen. Dit zijn investeringen als Apple, Netflix, Tesla, noem het maar op. Millennials zijn dol op de nieuwe economie, de technologische ontwikkelingen en het potentieel wat dit kan bieden. Nu focussen zij dus op de cryptocurrencies.

Tot slot zijn, zoals verwacht, oude en daarmee ‘saaie’ dividendvoorraden al lang uit het zicht van millennials. Het afdekken van investeringen maakt geen deel uit van het handelswoordenboek van de millennials.

Deze gastblog is geschreven door Newsbit.

Deel deze blog via:

7 Comments

  1. De tekst in het artikel doet vermoeden dat iedere millennial in zn omgeving wel iemand kent die fulltime is gaan handelen in cryptocurrencies. Ik ken niemand die dit heeft gedaan. Dit is een beetje van de uitzonderingen de regel maken, er worden geen aantallen, percentages of bronnen genoemd. Artikel raakt kant noch wal, sorry.

  2. Er had gewoon ‘reclame’ boven moeten staan, want dat is het…. het linkt naar een vage bitcoinpromotor.

    Weer iemand die zijn blogziel aan de duivel heeft verkocht.

    1. Hi Ineke en anderen,

      Ik snap jullie commentaren. cryptocurrencies zijn inderdaad erg risicovolle middelen om geld mee te verdienen en je hoeft het zeker niet eens te zijn met deze blog. Het is juist goed dat jullie dan ook reageren om blogs in perspectief te plaatsen. Zo blijven zowel ik als de schrijvers van deze blog alert.
      Ik vind het echter heel erg moeilijk dat je zegt dat “ik mijn blogziel aan de duivel heb verkocht”. Dat is namelijk in mijn optiek alles behalve het geval. Ik ben benaderd door de heren van Newsbit voor een gastblog. Wij hebben dus bij elkaar een blog geplaatst. Ik heb er dan ook niets voor gekregen. Gastblogs zijn juist ook voor mij een middel om mijn blog te ontwikkelen. Allereerst help ik er anderen mee. Daarnaast trekt het ook nieuw lezerspubliek aan en leer ik er van (bijvoorbeeld dat blogs over cryptocurrencies pittige reacties opleveren 😉 ). Ik schrijf mijn blog nog steeds vol enthousiasme en stop daar heel erg veel tijd in (zo rond de 8 tot 10 uur per week…). Dan komt de opmerking dat ik “mijn blogziel heb verkocht” best hard aan.
      Zoals ik al zei heb ik ook voor de heren van Newsbit een gastblog geschreven! Benieuwd? Hier kan je die gastblog lezen 🙂

      Via deze weg wil ik je/jullie wel uitnodigen. Ik ben namelijk dol op feedback. Zouden je/jullie mij eens een berichtje willen sturen? Wat vind je van mijn blog? Waar irriteer je je aan en wat zou je graag willen zien? Dat alles om Stoppen voor mijn Vijftigste nog beter te maken 🙂 Mailen kan naar svmv@stoppenvoormijnvijftigste.nl

      1. Oorspronkelijk stond er een knipoog achter mijn laatste zin, die is op de een of andere manier niet geplaatst. Maar een beetje meen ik het wel en wat blijft is dat ik nog steeds vind dat het reclame is waarvan niet duidelijk is dat het het is. Als je er niets voor hebt gekregen vind ik dat zelfs nog een beetje dom want je hebt je toch (gratis) voor hun karretje laten spannen.

        Blogs zijn leuk als ze de mening van de blogschrijver verwoorden op een persoonlijke en originele manier. Dit soort ‘gastblogs’ doen niets voor je blog en wekken bij mij irritatie op, zeker als niet duidelijk is dat het reclame is en de inhoud eigenlijk kant nog wal raakt zoals ook andere reageerders al aangeven. Een keer lees ik dat dan nog, maar de volgende keer haak ik af.

        Er zijn eigenlijk globaal genomen drie soorten blogs,
        – de eerste originele zoals ik die al beschreef,
        – de tweede die er reclame doorheen weeft met ‘gastblogs’ of linken in de artikelen die in eerste instantie niet duidelijk zijn tot je er op klikt en het reclame blijkt te zijn
        – en de derde die duidelijk laat blijken dat iets reclame is en het er ook boven zet. Teunie van Eenvoudig leven doet dat, het is duidelijk, heeft niet de overhand en irriteert dus ook niet. Haar blog lees ik ook graag.

        Het mag duidelijk zijn dat ik voor de1e en de 3e soort kies en de 2e al snel links laat liggen. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik spreek alleen voor mezelf.

  3. Ha svmv, ik vind het ook wat teveel om te stellen dat je je blogziel aan de duivel hebt verkocht. Maar misschien zou je de volgende keer dat je een gastblog plaatst hier wat kritisch naar kunnen kijken, want toen ik het las vond ik het inderdaad ook wel overkomen als een advertorial. Keep it up met je blog!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.