Verkeerd geprijsd

Mijn kaas was bijna op! Nu gebeurt dat wel vaker en zeker zo vlak voor het weekend controleer ik als echte kaaskop mijn voorraad kaas. Tijd om nieuwe te kopen. Maar tijdens mijn wekelijkse boodschappen in de lokale super (die kleine van Duitse afkomst) was er toch echt een probleem. Ook hun kaas was op… Wat nu?!?

Rekenen… Met al die financiële berekeningen kan ik concluderen dat rekenen niet mijn slechtste kant is en dus sloeg ik aan het rekenen. Of beter gezegd: schatten en rekening houden met… Mijn kaas was bijna op. Ik zou nog wel een week kaas ervan kunnen eten, als ik maar niet teveel plakjes zou snoepen met het beleggen van mijn boterham. Daarbij is koken met blokjes kaas erdoor ook even uit den boze (Een aanrader voor door de witlof of rauwe andijvie 😉 ). Bijna in paniek geschoten had ik mijzelf gerust kunnen stellen: Ik kan een nieuw stuk kaas nog wel een week uitstellen.

Spontaan
’s Middags liep ik in de stad voor nog wat spulletjes. Mijn HQ moet tenslotte nog steeds een beetje ingericht worden. En daar liep ik langs de Hallo! grote gele supermarkt. Ik kom daar normaal niet, omdat ik het een vreselijke winkel/formule vind, maar dat stuk kaas zat nog steeds in mijn achterhoofd. Dan toch maar even naar binnen. Toen deze winkel nog een andere naam droeg en niet verbouwd was, vond ik hem al verschrikkelijk. Het pand was onlogisch ingedeeld en ik raakte altijd verdwaald. Ik moet zeggen, dat is een stuk beter geworden na die verbouwing. Maar, helaas voor hen ben ik nog steeds geen fan van die grote gele Hallo! formule…

De kaas
Maar gelukkig! Mijn kaaskoppenhart ging sneller kloppen, want daar lagen ze: grote stukken heerlijke kaas!
Maar welke moet ik nou nemen? Bij mijn vertrouwde Duitse super weet ik welke ik lekker en leuk geprijsd vind. Maar hier? Snel even de kaartjes controleren wat de kiloprijs is. Wat vindt mijn portemonnee nog oké? De belegen kaas was goed geprijsd. Wellicht zelfs iets goedkoper dan wat ik bij mijn Duitse super gewend ben. Maar tot mijn grote schrik was er iets goed fout!
De kaartjes voor het vak bevatten een andere prijs dan de kaas zelf! In plaats van €5,79 op het kaartje, mocht ik toch mooi €6,42 per kilo aftikken volgens de kaas. Dat is toch bijna 11% duurder!!

Zo kan ik het ook
Beweren dat je de goedkoopste bent? Tja, als er alleen gekeken wordt naar de prijzen voor het vak kan ik het ook. Voor het vak lekker goedkoop doen, maar bij de kassa 11% meer moeten betalen. Ik was het al eerder bij die online super niet eens met hun definitie van de goedkoopste zijn, maar dit is denk ik nog veel erger…

Ik weet het niet meneer
Als echte kaaskop hou ik niet alleen van kaas, maar ook van klagen en kritische vragen stellen. Bij de klantenservice hadden ze twee zaterdaghulpjes nodig voor mijn vraag en konden ze mij nog geen antwoord geven. Wat te doen met aardige klanten die hen wijzen op een prijsfout… Sorry meneer, ik weet niet zo goed wat we hiermee doen tot twee maal toe. En de gelukkige manager die mij te woord had moeten staan was al naar huis… Mijn nummer werd genoteerd en de manager zou mij terugbellen.

Na het weekend ben ik keurig gebeld door de manager. Ergens in het proces is het misgegaan. Excuses daarvoor. Volgens de Hallo! policy mag ik terugkomen met mijn kassabon en krijg ik mijn geld terug. Ik heb tenslotte teveel betaald. Wat dat betreft vind ik dat wel weer een nette oplossing. Maar ondanks deze nette oplossing moet ik toch bekennen dat het mijn winkelplezier niet zodanig verbeterd om in de toekomst voor deze winkel te kiezen. Voor mij dus nog steeds geen boodschappen bij de Hallo! gele super. Mijn kaas neem ik de volgende keer gewoon weer bij mijn vertrouwde super mee.

4 Comments

  1. Helaas is dit maar al te gebruikelijk, bij een hoop supermarkten. Ook Gewoon Bij die andere supermarkt. Weet je die reclame nog van “Drie in de rij, kassa erbij”? Gebeurt uiteraard niks mee. Zonde, kost ze toch een stukje imago.

    1. Vroeger stond er bij die grote gele zelfs nog een bel. Was je nummer 4 in de rij, kreeg je de boodschappen gratis. Helaas allemaal ingeperkt en wegbezuinigd…

  2. Jup, kom daar niet vaak. Voor groente kun je beter naar de lidl gaan, voor goedkope A-merken ga ik altijd naar de hoogvliet, en voor basis-items (C- en huismerken) ga ik altijd naar de appie. 🙂

    1. Dat is ook mijn aanpak. Plus dat ik de sfeer in die grote gele helemaal niet fijn vind. De paden benauwen me en komen op me af. Wellicht omdat het plafond ook zo laag is. Ik heb bij deze keuze niet eens naar de prijs gekeken. Ik vind de formule en interieur gewoon verschrikkelijk.

Geef een reactie